woensdag 1 februari 2012

Op mijn tafel

Het is weer woensdag, dus het is weer tijd om te kijken waar creatieve bloggers zich mee bezig houden bij What's on your workdesk wednesday.

Image


Mijn tafel is erg leeg momenteel. Jaja, ik heb eens een keer opgeruimd :). Moet af en toe gebeuren, al ben ik gewend om op stapels andere dingen te werken, soms worden die stapels zo hoog dat ik moet gaan staan om er nog bij te kunnen.
Ach nee, zo erg was het nu ook weer niet. Maar ik moet me even focussen op de postcard swap. De deadline komt in zicht en ik heb er nog geen 1 helemaal klaar. Wel bijna af, maar daar kan je nog niets mee. Of misschien is het wel leuk om iets te krijgen wat je zelf af moet maken.
Hmmm, een idee word geboren. Is daar animo voor? Voor een swap waar je zelf nog iets aan moet toevoegen? Ik ga eens nadenken over het idee, word vervolgd.

Het is koud hier in Nederland, de winter is eindelijk begonnen. We hebben een klein beetje sneeuw gezien en het vriest. Dat betekend autoruiten krabben, blauwe lippen en gezeur aanhoren of er nu wel of niet een elfstedentocht komt. Ik houd niet van de winter, dat moge duidelijk zijn.
Gelukkig is het heel makkelijk om het voorjaar in huis te halen en nu het zonnetje schijnt is het plaayje compleet.
Geplaatst op de cakeschaal van mijn oma met wat kaneelstokjes erbij om toch nog wat winters erbij te doen.

Image




Dit heb ik deze week afgerond. Vind dat ze nu wel klaar is, er kan ook niet veel meer bij :)
Ze is gemaakt voor de doodles unleashed workshop.
En het is laag over laag over laag. Ben zelf wel heel blij met het resultaat.


Image

Hier een detail van de achtergrond. Ik heb heel veel stencils gebruikt.
En wat bloemetjes als collagemateriaal gebruikt.

Image


Het haar is een combinatie van acrylverf, pastelkrijt en merkstift. Er zijn hele kleine sterretjes in opgeplakt. Wat een rotdingetjes zijn dat! Mijn hele huis ligt vol met sterretjes :)
Het oog ben ik tevreden over. Al zie ik nu dat ik vergeten ben een lichtpuntje aan te brengen.
De neus.... pfff wat een rotdingen zijn dat. Ik vind echte neuzen al niet het mooist aan een mens, maar ze tekenen is zo moeilijk.

Image


De bloemen op de voorgrond zijn stempels. Ik heb ze gekleurd met verf en wat gedoodeld. De lichtroze heb ik bewerkt volgens de methode die ik in deze blogpost beschreven heb.

Image


Nog een close up van het gezicht. Ze is groen ja, ligt niet aan je beeldscherm. Ik wilde graag iets proberen met een ongebruikelijke kleur. Ik vind het leuk, al oogt ze een beetje ziekjes.

Image








16 opmerkingen:

  1. What beautiful pictures. I love the daffodils, spring is coming. Although, here in the UK it's freezing today!
    Jakix

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Love your journal page! Beautiful!

    Happy WOYWW

    Jackie x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. It might be winter outside but it's beautiful and Spring like inside. Beautiful daffodils and such a cheery, bright painting.

    Hugs
    Brenda 115

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Looks fab. Hope you enjoy this WOYWW. Zo x 89

    BeantwoordenVerwijderen
  5. lovely creative area, xx Happy WOYWW hun, hoping to get to post on blogs this week, as it didnt let me last week!!

    Lou P

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I love your drawings - so colorful and happy!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I did the Doodles Unleashed workshop, too, and really enjoyed it. Your "girly glam" face is so cool--the colors and layers are great. Thanks for stopping by my blog :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Brilliant 'art', those daffodils look lovely Lou @#26

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beautiful art work, so lovely, Have a great week, Hugs May x x x x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. beautiful art work so bright and creative! Love the pic of the daffodil...a promise of spring to come! I am offering up some blog candy so come leave a comment on my blog and get a chance to win! Thanks for sharing and have a great week. Vickie #90

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I particularly like the rainbow heart in the first pictures and the flowers look wonderful.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I love the bright and colourful aspect to your work!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. That all looks so different and lovely!
    I'm working my way through this weeks WOYWW - I’m over half way through now!

    Sheena
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen