donderdag 3 september 2009

Geheime kamers


Vanmiddag lange tijd in de wachtkamer van de tandarts moeten wachten op mijn lief. Gaf mij mooi de tijd om Geheime kamers van Jeroen Brouwers uit te lezen.
Wat een geweldig boek! Het is spannend, de onderlinge relaties zijn toch een tikkie gecompliceerd en de geheimen en leugens die dat met zich meebrengt lezen heerlijk weg.

De omschrijving op Bol geeft het wel goed weer:
Brouwers roman over geheime liefdes, huwelijksbedrog en -bederf, hypocrisie, verraad gevolgd door vergelding.
In filmische scènes ontrolt zich in Geheime kamers een merkwaardig drama, waar aan het slot alle betrokkenen zich af kunnen vragen: wat waren nu eigenlijk precies de gebeurtenissen die hiertoe geleid hebben? Is er in werkelijkheid eigenlijk wel 'iets' gebeurd?

Ik begon een beetje huiverig aan Brouwers. Mijn lief vind het een geweldig boek en meestal kan ik dan zeggen dat ik er niet zoveel aan vind. Maar deze keer zeker niet. Het is in het begin heel even wennen aan de schijfstijl, maar daarna leest het heerlijk. Prachtige zinnen maakt Brouwers. Zinnen die je een keer extra leest, gewoon, omdat de zin zo mooi is.



En vandaag alweer post. Deze keer een bedankje van Hedwig, omdat ik haar ketting opnieuw geregen had. Deze prachtige kaart en nog een pakje met pearl ex, glitters en kralen. Verwennerij en allemaal in aquablauw, een kleur die ik graag gebruik!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten