vrijdag 11 september 2009

Boomkunst

Dat is het maandthema bij MMD. Mijn eerste reaktie was het krijgen van hele grote ogen en denken "Wat is dat nu weer???" Maar je wilt jezelf creatief ontplooien of je wilt het niet, dus ging ik de uitdaging aan.

Het leukste zou natuurlijk zijn om een echte boom vol te hangen met kunstwerkjes. Of een boom zo te mishandelen dat het zelf een kunstwerk werd. Maar als flatbewoner zijn de bomen niet echt voorradig en ik denk dat de gemeente het niet leuk vind wanneer ik de bomen in de plantsoenen onder handen neem. Daarnaast is het vast ook niet goed voor een boom en om nu aan boommishandeling te gaan doen, dat gaat misschien ook wat ver.

Zelf een kunstige boom maken is ook leuk. Iets waar je wel de vormen van een boom in terug ziet, maar wat verder helemaal niets met bomen te maken heeft. Een stam van plastic en allerlei stoffen dingetjes eraan die de blaadjes voorstellen bijvoorbeeld.



Maar het liep anders. Op straat vond ik een stukje schors. Hmmm dat is ook een stukje boom.
Met behang en wat stof heb ik een basis gemaakt voor een muurhanger.
De bloemenkrans is geprint, plaatje heb ik via Dover, en ingekleurd met potlood, gedoezeld met therpentine.
Bloemen gestempeld op een muziekblad, embossed en ingekleurd met olieverf verdund met glazen medium. Deze zijn met metaaldraad bevestigd aan het stukje schors. Nog wat kraaltjes en knoopjes her en der, stukje kant. Een blad van, ehm geen idee.
De hanger bevestigd met een mooi stuk ketting. Klaar!



De bedoeling was om het engeltje met een transfer aan te brengen. 3 keer geprobeerd en 3 keer mislukt. Transfers klinken zo simpel, maar bij mij gaan ze vaker fout dan goed. Het plaatje daarom uitgeknipt en voorzien van een emboss-laagje. Ziet er nu helemaal uit als een poezieplaatje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten