woensdag 26 augustus 2009



Geprikkeld is het onderwerp bij Take a pic. Brandnetelthee, zou het echt van brandnetels gemaakt worden en hoe pluk je dat dan? Voor je het weet zit je onder de blaren. Vervelende prikplanten zijn het.

Na vele inzendingen voorbij zien komen op MMD heb ook ik mij aangemeld bij CrowAbout. Elke week krijg je een sheet met plaatjes om collages mee te maken. Gisterenavond zitten knippen en plakken en er 2 kaarten mee gemaakt.



Leuk om te doen. Ik heb eens goed gekeken op de flickrgroep wat anderen er van maakte en ook hier valt nog veel te ontdekken. Er worden echt grappige dingen gemaakt door te spelen met plaatjes.

De achtergrond had ik al eerder gemaakt. Een fijne manier om van je reclamefolders af te komen, zonder ze bij het oud papier te moeten doen.
1. Zoek kleuren papier die leuk bij elkaar passen.
2. Scheur het papier in snippers.
3. Plak de snippers op een vel papier, meng en speel met je kleuren, laat snippers overlappen of laat juist ruimte open tussen de snippers.
4. Smeer een laag gel medium mat over de geplakte snippers. Maak hier een leuke structuur in met een vork, stempels of wat je maar kan verzinnen. Goed laten drogen.
5. Breng er verdunde verf op aan, even laten zitten en daarna afvegen met een keukendoekje. Dit herhaal je tot je tevreden bent over het eindresultaat.
Je achtergrond is nu klaar voor gebruik.

2 opmerkingen:

  1. Wat vind ik je brandnetelthee leuk gevonden voor de Take a pic:-)! En je collages vind ik helemaal geweldig.
    Dank je voor je rokersstopsupport. Nog steeds niet gerookt:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch alle twee goed bezig met hergebruiken .

    Leuk jou reactie op mijn enveloppen en nu lees ik bij jou het hergebruik van reclame folders

    Lieve groet en een fijn weekend RINI

    BeantwoordenVerwijderen