woensdag 6 februari 2013

Workshops & WOYWW

Gisterenavond was het weer tijd voor mijn tekencursus Portret en Model. Het was de eerste avond dat we met portretten bezig geweest zijn, dus dat kwam goed uit met de 29 faces challenge.

Untitled


Ik ben bezig geweest met dit plaatje van Audrey Hepburn en dit is mijn resultaat geworden.

Misschien dat ik ooit nog leer om er zodanig uitdrukking in te krijgen dat je ook echt kan zien wie het is, maar voor nu ben ik al heel tevreden met deze dame.


Untitled


In november was mijn schoonmoeder jarig en zoals elk jaar liepen mijn man ik tegen het 'wat geven we haar nu weer' probleem aan. Ze houd van lezen, spiritualiteit, vegetarisch eten en creatief bezig zijn. We hebben haar een creatieve workshop laten uitkiezen, daarmee sloeg ik 2 vliegen in 1 klap, want ze vond het leuk als ik mee zou gaan.

Vanochtend was het dan zo ver, we gingen een krans maken met voorjaarsbollen erin. Ik vind bloemschikken leuk, maar ik doe het niet zo vaak. Weet nooit zo goed hoe ik moet beginnen.
Zo'n workshop is dan een uitkomst, er word precies verteld wat je moet doen.

Untitled


Zo zag mijn werkplek er vanochtend uit. Het fijne is dat je alles op de grond kan laten vallen en dat niemand daar moeilijk over doet.
Nog een reden waarom ik bloemschikken thuis niet zo fijn vind. Overal liggen takjes en blaadjes en uit mijn oase kwam verschrikkelijk veel water lopen.

Het resultaat:
Ondertussen ben ik thuis nog steeds druk bezig met portretten. Dit is de eettafel. Eten doen we wel met een bordje op schoot. En ja, ik heb een ruimte speciaal om te knutselen, maar daar ligt die bekende berg zooi weer op de tafel. En de berg is inmiddels zo hoog dat daar op werken geen optie meer is, ik kan er niet bij. Bij Stamping Ground is het What's on Your Workdesk Wednesday. Ga langs en bewonder al die werkplekken.

Untitled

Wie goed kijkt ziet 4 gezichten. Even een beetje vals spelen. Tijd is altijd een probleem. Al ga ik wel mijn best doen om 29 pagina's met portretten te maken.



2 opmerkingen:

  1. Looks like you have been really busy with your portraits - well done for doing all that practicing drawing !
    Glad you enjoyed your class the flowers look great !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat mis ik nou zo van Nederland die mooie bloemen! Geweldige tekening :)
    ManonX

    BeantwoordenVerwijderen