zondag 10 februari 2013

29 faces # 8 - Vrede

Gezicht nummer 8. Ik begin er een hard hoofd in te krijgen of ik 29 gezichten ga halen voor het eind van de maand. Ik vind het fijn om tijd te besteden aan een tekening en ik doe er vaak langer dan een dag over om er 1 te maken.

Untitled

Tijdens het schetsen werd het hoofd groter en groter, ze is nu een beetje uit verhouding. En het is zo moeilijk om een mooie huidskleur en schaduwen te maken. 
De 29 faces challenge zorgt er in ieder geval voor dat ik de tijd neem om te oefenen.


Mijn tekening is gebaseerd op deze foto die ik op pinterest vond. Ik vond haar goed passen bij het thema van Art Journal Journey, wat Vrede is.
Vrede is voor mij innerlijke rust en dat straalt deze foto (met vredesduif) voor mij uit.
Ik deel deze post ook met Paint Party Friday, waar ik elke week weer geniet van prachtig mooie tekeningen, schilderijen en illustraties.

14 opmerkingen:

  1. oh wow .. this is a wonderful painting Angenita!
    Thank you for participating this month on our peace theme! GREAT ENTRY!
    xxx Susi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. You have captured inner peace beautifully. Happy PPF, Annette x

    http://nettysartadventures.blogspot.co.uk/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellig blog heb je met veel leuke creatieve dingen! Zelf zo'n gelplaat maken gaat prima, heb ik ook gedaan. Voor kerst heb ik een echte Gelli Plate gekregen ;-) Over mijn iPad tekeningen, ja, ik gebruik een stylus. Heb pas de stylus van Wacom gekocht en die bevalt me prima. De iPad is geweldig voor snelle rommelloze tekeningen en schilderijtjes, en ook perfect om te oefenen natuurlijk. Kan het aanbevelen! Ik ga je blog aan mijn bloglijst toevoegen, altijd gezellig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit ziet er prachtig uit, ik zou willen dat ik zo kon tekenen, mooi ook met die duif!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh how beautiful, the photo of the model with the dove is stunning and your painting captured it beautifully! HPPF!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. your painting looks wonderful. drawing faces is a yet to be explored side for me.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. what a wonderful painting! I love the expression in it, it is really calm and peaceful ;) Conny over AJJ

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh I love her Angenita... she is very beautiful... and so sweet holding the bird...

    Jenny ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. You've captured the feeling of peace in the photo perfectly with the colours you've chosen :)
    Lovely, Angenita!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I love the softness of your painting, which really emphasized the feeling of peace. Blessings!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. A wonderful painting for Peace :) Dxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beautiful peaceful painting with the dove of Peace!
    oxo

    BeantwoordenVerwijderen