woensdag 18 juli 2012

Mijn werkplek (WOYWW)

Snapseed

3 Weken geleden zag mijn werkplek er zo uit. Het kan nog veel chaotischer, echt waar, ik heb dat al meerdere keren bewezen, maar toch, netjes kan je het niet noemen.
Daarom heb ik weer eens opgeruimd.

Snapseed

Ik ben tevreden nu er weer tafelblad zichtbaar is. Ja het kan nog netter, maar daar gaat het niet om.
Dit is mijn kamer. De ruimte waar ik knutsel en waar verder niemand iets te zoeken heeft. De ruimte die ik voor 100% naar eigen smaak mag inrichten. En ook al vind ik opgeruimd en strak heel mooi, ik vind het heerlijk om een plekje te hebben waar rommel mag zijn.

Naast de tafel stonden een aantal dozen die ik heb uitgezocht. Het grootste deel bestond toch uit afval. Weggooien vind ik moeilijk. Met het kleinste stukje papier kan ik nog wel iets maken.
Gelukkig was ik sterk en is ook de ruimte naast de tafel leeg.

Vorige week heb ik de handwerkkast van mijn moeder leeg geplukt. Borduren, naaien en kaarten maken, daar hield ze van. En mijn niet weggooien, daar kan ik nog wel wat mee mentaliteit heb ik van haar geerfd.
Het is raar hoe je iemand opnieuw leert kennen als je door haar kasten en spulletjes gaat. 
Ik dacht altijd dat mijn moeder zeer geordend en georganiseerd was. In mijn ogen was ze netjes, ruimde op, gooide weg. Fout! Ze was ook een bewaarder, maar wel 1 die heel goed was in het opruimen daarvan. De kasten staan vol met doosjes, die allemaal netjes gelabeld zijn. 

Snapseed

Dit zijn de borduurspullen. Dozen vol met draadjes, stramien en patronen. Ik denk niet dat ik ooit nog borduurspullen hoef te kopen, deze voorraad ga ik al niet opkrijgen. Met vlagen vind ik borduren leuk, maar het heeft niet mijn voorkeur.


Snapseed

 8 van dit soort doosjes. De draadjes borduurzijde netjes op een kartonnetje met kleurnummer! De nummers zijn oplopend in de doosjes gezet.  
Er zijn ook een aantal rommeldozen, waar vanalles inzit en waar de draadjes in een grote knoop zitten. En stapels telpatronen. Sommige vind ik mooi, sommige lelijk en een deel is gewoon heel erg verouderd en daardoor toch weer interresant.

Snapseed

Al met al kan ik voorlopig vooruit. Zowel met borduren als met opruimen. Want ook voor deze dingen moet ik een plaatsje zoeken.
Oh en alle spullen die ze had voor kaarten maken ligt nog daar en dat is minstens zoveel. Zodra alle belangrijke zaken geregeld zijn ga ik op mijn gemak en in het gezeldschap van mijn schoonzus en nichtjes eens door al de spullen heen. Wat willen we zelf graag houden en waar kunnen we een ander blij mee maken. Want alles zelf houden is gewoon teveel, dat past niet in mijn huis.
Afscheid nemen komt op vele manieren en het liefst zou ik ze allemaal uit willen stellen. Maar dat kan niet.

Vergeet niet een kijkje te nemen bij Julia en bij de andere deelnemers van What's on your workdesk wednesday. Het blijft elke week weer leuk om te zien waar anderen mee bezig zijn.

7 opmerkingen:

  1. Well Google translated for me then took the translation away when I clicked on a picture for the close up. Happy WOYWW #125 Robin Panzer Art Studio 33

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi hope you lovely clear desk inspires you to get crafting with some of your Mum's craft stash - maybe you could use some of it in a Happy Memories book with photos of happy times together or something ? Take care Ali #53

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Everytime you use your mom's things you will think about her, I know that happened for me too. Enjoy all that lovely embroidery thread, I love using mine on cards and other altered projects! waving hi from the hills of North Carolina :) #50

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I have some of my mom's craft items too. And also completed projects - I just love having them with me. Even though some of the things you think you may not use - you might want to keep for a time. Just hold them and think about your mom and what projects she would have made with them.

    Thanks for sharing.
    Happy WOYWW
    Hugs, Kay #36

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi. Yes, those are small canvases -- 2 x 2 and maybe one that's 2 x 4. I have an idea for one but might have to paint it a neutral color..... we'll see what happens!!!

      Thanks for visiting.
      Hugs,
      Kay

      Verwijderen
  5. how lovely to have shared craft with your mother. I hope you have many items she embroidered and will have pleasure from the threads left.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow - Before and After lol! Love all the colours in the thread box.

    Happy belated WOYWW,
    Shoshi #3

    BeantwoordenVerwijderen