zondag 5 mei 2013

Summerlong


SUMMERLONG is an online art retreat

that will be run like a ‘normal’ online class,

but will give you the experience of an art retreat! 



En ik ben 1 van de deelnemers. Deze cursus leek mij een leuke manier om het eiland van Dord beter te leren kennen. De stad heeft zoveel te bieden aan kunst en cultuur en ik kom er niet aan toe. Het polderlandschap rondom de stad en de Hollandse biesbos zijn nog geen 10 minuten fietsen en ik kom er nooit.


Dit te combineren met art journaling maakt het feest compleet. Ik vind het idee om in het openbaar een schets te maken best eng, maar ook heel leuk. Ik heb al allerlei dingen bedacht die ik graag zou willen doen en een lijstje gemaakt met evenementen die dit jaar in de stad gehouden worden. 

Untitled

Een eerste journalpagina is gemaakt. Hierop heb ik geschreven wat ik van de cursus verwacht en hoop te bereiken. Heerlijk gedoodled en voorpret gehad.
Dan is het natuurlijk tijd voor wat voorbereidingen. Mijn fiets is nu bij de fietsenmaker, zodat ik deze kan gebruiken. Ik woon vrij dicht bij het oude centrum en ook de toegang van de biesbos is op fietsafstand.

Untitled
Als ik op vakantie ga dan bereid ik me voor. Ik lees wat boekjes over toeristische trekpleisters en zoek recensies van restaurants, musea, natuurschoon, nou ja wat maar leuk zou kunnen zijn op vakantie. Dat wil ik nu ook doen voor mijn eigen stad.
Ik ben naar het VVV kantoor geweest en heb daar wat folders gehaald en een boek met stadwandelingen gekocht. Behalve de routes staan er allerlei wetenswaardigheden in over de monumenten en de geschiedenis van Dordrecht. Het tijdschrift van de stad geeft leuke tips over winkels, restaurants, markten en evenementen.

Er ligt een fietsroute klaar voor de polders rondom de stad en ik wil nog op excursie met een boswachter door de biesbos. Al met al ben ik klaar voor deze zomer. Ik heb er zin in! Nu maar hopen dat het weer zo mooi blijft als dit weekend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten