woensdag 1 mei 2013

Moderne Meesters: Marc Chagall

Marc Chagall word in 1887 geboren in een Joodse familie in een Russisch dorpje. Ik denk dat zijn leven niet makkelijk is geweest. Een moeilijke start als Jood in een land waar je om je afkomst uitgesloten werd en 2 wereldoorlogen, waar diezelfde afkomst in ieder geval in de tweede een gevaar was.
In zijn werk zie je veel terug van zijn kindertijd: houten huisjes, joodse folklore, vissen (zijn vader werkte voor een haringkraam).

Wanneer hij 19 jaar is gaat hij een schildersopleiding volgen bij Yehuda Pen in zijn geboortedorp.
Hieronder staat een overzicht wanneer hij waar woonde. Als je erop klikt word je doorgestuurd naar een pagina waarop de werken staan die hij in die periode maakte. Een uitgebreide biografie vind je hier.


Untitled

Kijkend naar het werk van Chagall kwam dit uit mijn copics rollen. Zo jammer dat je op de foto het schaduwwerk niet goed kan zien. Ik moet me toch eens verdiepen in het fotograferen van mijn tekeningen en knutsels. Ik was ook erg gecharmeerd van deze quote van Chagall. Voor mij verwijst het naar je fantasie los laten in de reeƫle wereld.

Untitled

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten