maandag 28 januari 2013

Project life

source
Project life is ontwikkeld door Becky Higgings. Het is een manier om het dagelijks leven vast te leggen via een makkelijke scrapbook methode.
Je maakt gebruik van een plastic sheet waar je kaartjes en foto's in kan schuiven. Kijk maar eens op haar blog, daar zie je wat je ermee kan.

Een leuk idee, maar niet echt iets voor mij. Teveel werk, zelfs met de voorbedrukte kaartjes. Alleen het idee al dat ik foto's moet gaan printen die natuurlijk nooit de juiste maat hebben roepen weerstand bij me op.

Toch staat het idee van het dagelijks leven bijhouden me wel aan. Vaak vergeet je die kleine geluksmomentjes van een dag en dat is jammer. En ik vind mijn leven wel het onthouden waard. Het is misschien wat gewoontjes en zal niet verfilmd worden tot een of andere hollywood kaskraker, maar het is mijn leven en ik ben er blij mee.

source
Julie van Balzer Design motiveert mensen om elke dag even in hun artjournal te werken. Maar ook dit is niet helemaal mijn ding. Ik gun mezelf niet de tijd om elke dag even te knutselen, ik wil ook sporten, boeken lezen, series kijken en met vrienden en familie afspreken. Met daarbij nog een baan en een kookhobby is mijn week al vol genoeg.

En het blijft trekken, dat vastleggen van het dagelijks leven. Daarom doe ik het op mijn manier. Ik noem het Project 33, omdat ik begonnen ben op de dag dat ik 33 jaar werd en dit jaar wil vastleggen.
Ik werk op losse vellen papier die ik bij elkaar bewaar in een ordner. Soms zijn het mooie pagina's zoals je die verwacht in een art journal, soms zijn het simpele geschreven blaadjes zonder opsmuk.
Voor de foto's maak ik gebruik van een aantal apps op mijn smartphone. Dit kost me maar een paar minuten en doe ik soms ook in een pauze op het werk. Ik print de collages uit en schrijf op de achterkant wat er te zien valt.
Het word een rommelig geheel, maar dat past bij mij. Dit is mijn dagboek en ik vul het op mijn manier. Dat het geen echt mooi art journal word vind ik jammer, maar de herinnering is vastgelegd en daar ging het om.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten