zaterdag 26 januari 2013

Popcakes maken

Kennen jullie de popcakes al? Dit zijn kleine cake balletjes die je mooi versiert op een stokje prikt. Een soort cakelolly.


Afgelopen week was ik even bij de Xenos. Ik wilde zo'n houten poppetje kopen wat gebruikt word bij het tekenen. Van te voren wist ik al dat ik wel meer zou kopen dan alleen zo'n poppetje. Xenos en Action zijn er goed in om mij het winkelmandje vol te laten gooien. Ik vind daar altijd wel een leuk prulletje of een handig keukendingetje.
Deze keer kwam ik terug met een popcakemaker van het merk princess. Een roze! Kan het nog mooier?

Untitled

Ik vond hier een recept voor cupcakes met koffie en kaneel smaak. Dat klonk lekker. En ook passend bij het restje sneeuw dat er nog ligt. Koffie en kaneel, dat klinkt winters. Net als chocolade.
En ze waren ook heel erg lekker, vooral als je ze in 1 keer helemaal in je mond deed :) Soms is het gewoon fijn om je mond vol te proppen, zelfs al hoort dat niet. En man en ik waren samen thuis, dus niemand had er verder last van.

Ik heb de hoeveelheden van het recept gehalveerd. Daar bleek precies genoeg deeg uit te komen voor 1 volle ronde in het apparaat. De popcakemaker werkt erg makkelijk. Je stopt de stekker in het stopcontact en het word vanzelf warm. De holletjes heb ik ingevet met een beetje olijfolie en daar vervolgens 1 lepel deeg in gedaan. Het apparaat dichtklappen, 2 minuten wachten en de bolletjes cake even omdraaien. Weer 2 minuten wachten en de cakjes zijn al klaar! Zo snel heb ik nog nooit cake gemaakt. En ze waren goed! Krokant van buiten, zacht van binnen, maar wel gaar. In een echte cakevorm heb ik nog wel eens dat de buitenkant al zwart begint te worden en de binnenkant nog vloeibaar is. Zo moeilijk om de juiste temperatuur van mijn oven te vinden.

Untitled

Zo snel en zo lekker en dan zien ze er ook nog heel lief uit. Er zijn zakjes te koop die je er omheen kan doen. Dan zien ze er echt uit als een feestelijke lolly, leuk om te trakteren. 
Bij Xenos zag ik ook nog mini cupcake papiertjes. Als je ze daar in legt zijn het net bonbonnetjes.
Ik verheug me nu al op al de lekkere snoepcakjes die ik hier mee kan gaan maken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten