donderdag 28 juni 2012

plantjes

In de tuin en in de woonkamer gaat het plantenleven gewoon door. Planten houden er echt geen rekening mee of de eigenaar wel tijd heeft om het allemaal bij te houden.
De tuin staat er dan ook wat verwilderd bij. De spinazie is doorgeschoten. Ik denk dat ik er een paar laat staan, want eigenlijk vind ik het er wel heel mooi uitzien.

Het achterste deel had ik ingezaaid met een bloemenmix. Het enige plantje dat tot kieming is gekomen is de oostindische kers. Een leuk plantje met geel/oranje bloemen wat je ook nog kan eten. Helaas is het wel een wildgroeier. 1 is leuk, 10 niet meer. Het pad was volledig overwoekerd, dus daar heb ik flink geruimd.
Ja ik moet echt aan de slag in de tuin. Het onkruid groeit ook als kool. De kool daarentegen lijkt een lekkere snack voor slakken te zijn.
Wat dan wel weer leuk is aan deze kleine wildernis is dat ik een egel ontdekt heb. En die eten dan weer slakken, dus misschien komt het nog goed met mijn kool.


Snapseed

De paprikaplanten doen het veel beter dan vorig jaar. Ik denk dat ik ze vorig jaar iets te vroeg heb buiten gezet. Nu zijn ze pas afgelopen weekend naar buiten gegaan en de kleinere exemplaren staan nog steeds in de woonkamer.
Bovenin de plant is de eerste vrucht zichtbaar! Ik hoop dat hij het red en dat ik nog veel meer vruchten kan gaan oogsten.

Snapseed

En hier is mijn aardbeien toren weer. Ik vind dit nog steeds het meest geslaagde project voor de tuin. Het ziet er leuk uit en door de lucht in te gaan bespaar ik ruimte, die is nu eenmaal beperkt in mijn stadstuintje.
De aardbeien groeien goed. Afgelopen week heb ik voor het eerst een handjevol geplukt en ze waren heerlijk! Echt zoals aardbeien horen te smaken.

Snapseed

Ik had een nieuw kamerplantje gekocht en mijn schoonmoeder vond hem erg leuk. Daarom heb ik wat takjes afgeknipt en in het water gezet. Als je goed kijkt zie je al wortels ontstaan. Stekken kan zo makkelijk zijn en ik heb straks een leuk aardigheidje voor een lieve vrouw.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten