zondag 20 juni 2010

kant / lace

Weer een stoffen kaart gemaakt voor de FunFriendly groep. Het thema voor deze swap was kant.
I made another fabric postcard for FunFriendly group. The theme was lace.



Ik heb de kantlaag van een oud kussensloop verwijderd. Dit was enigzins vergeeld, maar niet mooi egaal helaas. Daarom heb ik het kant eerst een badje gegeven met een beetje bleekmiddel. Daarna nog even door een sopje om van die nare lucht af te zijn.
Een deel van het kant heb ik geverfd met blauwe acrylverf en accenten aangebracht met zilver metalic acrylverf.
I used the lace of an old pillowsleeve. It turned yellow a little, but not very smooth. So I gave it a bath with some bleach. After that I washed it with soap to get rid of the nasty smell.
Some parts of the lace I've painted with blue acrylic paint and I added a little silver metalic acrylic paint as accents.




Op een stukje blauw geverfd katoen heb ik een stempelafdrukje gezet.
Bij de Action vond ik blauw met zilver lint, dat best voor een soort kant kan doorgaan. Dit heb ik gebruikt om de randen af te werken.
Ik ben lui te werk gegaan en heb alle stof gelijmd. Tussen de voor en achterkant zit een stukje cardboard voor de stevigheid.
I stamped an image on some blue painted cotton.
I found blue with silver ribbon at Action (this is a low budget store). I used it to finish the sides.
I was lazy and glued it all together. Between the 2 layers of fabric is some cardstock to make it a little stiff.


1 opmerking: