donderdag 4 maart 2010

paverpol

Een tijdje terug ontving ik een email van een collega met daarin het voorstel om na werktijd een beeld te maken van paverpol. Leuk, ik doe wel mee! en ik was niet de enige.

Paverpol is een textielverharder. Door lapjes stof door dit goedje te halen en te wikkelen rondom een frame ontstaat er uiteindelijk een beeldje.
Het frame hebben we thuis al in orde gemaakt. We waren het er allemaal over eens dat daar meer tijd in ging zitten dan we hadden verwacht.
Het leuke van dit thuis doen is dat je niet kan afkijken bij elkaar. We hebben echt allemaal wat anders.

DSCN0589_87

Dit is mijn frame. Zien jullie er ook een elfje in?
Verder worden er nog een elegante dame, een vogel, een bruidspaar, het carnavalslogo van Roosendaal en een vissend jongetje gemaakt.

Paverpol is een vies goedje. Gelukkig verhard het alleen natuurlijke materialen. Van plastic en ook de huid is het makkelijk te verwijderen.

DSCN0596_88

Veel gewikkeld en geprutst. Iedereen kwam tot een eindresultaat waar ze min of meer tevreden over was. Een heel gezellige avond, waar weinig gesproken werd. Onze overige collega's gaan dat nooit geloven. Wij de kletstantes en dan stil???? Mja we waren druk aan het werk is nu een niet geschikte opmerking natuurlijk, want wat doen we dan op onze arbeidsplaatsen???

DSCN0604_89

Een niet zo heel duidelijke foto van mijn eindresultaat. Wanneer hij droog is hoop ik er nog details in aan te brengen met verf.
En dit zijn ze allemaal:

DSCN0606_90

Inge had trouwens nog voortreffelijk voor ons gekookt. Heerlijk gegeten!
Het was een zeer geslaagde avond, erg gezellig en de gastvrijheid van Inge en haar man was super.
Hun huis ook, tis een soort boerderij en de bijkeuken was groot genoeg om ons allemaal in kwijt te kunnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten