woensdag 3 maart 2010

een echt scrapkaartje

scrap (ww.)
vechten, kampen, matten, knokken, duelleren, bakkeleien, vernietigen, tot schroot verwerken, uitvaagsel (het ~), lap (de ~ (m)), vod (de ~), prul (het ~), flard (de ~), homp (de ~), lor (de ~), vodje (znw.), afvalstof (de ~), afvalmateriaal (het ~), oud ijzer (znw.), metaal afval (znw.), laten uitvallen, snipper (de ~ (m)), stukje papier (znw.)

DSCN0628_97

De vertaling van het engelse woord scrap. Mij gaat het dan vooral om de "afval" betekenis van het woord.
Raar idee dat er zoveel dingen worden verkocht onder het kopje scrappen. Zeer geschikt voor scrappen betekend dus eigenlijk zeer geschikt voor de afvalbak.... en daar worden kapitalen aan uitgegeven.

DSCN0624_96

Dit weekend ben ik bezig geweest met een 90% afvalkaartje.
Nieuw zijn het cardstock en de rode knoop op de bloem.

De achtergrond is gemaakt van het papier waar een bos bloemen in zat. Dit heb ik bewerkt met ecoline, acrylverf, glimmermist en pearl-ex. Door het type papier blijft het allemaal wat duister en oogt het oud.

Het borduursel is op stof van een oud, kapot kussensloop gemaakt. In de stof zat al veel kleurverschil, iets wat ik er met wassen ook niet meer uit kreeg. Het zou best eens kunnen dat de sloop uit de uitzet van mijn moeder kwam. Dan is de stof al ruim 40 jaar oud...
Omdat het kleurverschil me niet aanstond heb ik het lapje een uurtje in een restje koffie gelegd. Daar kreeg het wel een mooi kleurtje van.

DSCN0629_98

De overige stukjes stof zijn restjes die mijn schoonmoeder overhoud nadat zij kleding gemaakt heeft. De kraaltjes en pailletjes komen uit een bijna lege kralendoos, waarvan ik eigenlijk niet weet wat ik er nog mee kan doen. Ja dit dus, versieren, versieren, versieren.

En ik ga mijn daglichtlampen maar van zolder plukken. Daar zijn ze terecht gekomen na de verhuizing. Ik heb ze toch wel nodig om de kleuren goed uit te laten komen.
De kleuren zijn een tikkie donker, maar niet zo erg als op de foto's lijkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten