donderdag 5 april 2012

Een tijdje terug had ik deze hand gemaakt van stukjes papier. Ik wist toen niet zo goed wat ik ermee zou gaan doen. Inmiddels heb ik hem verwerkt in een journal pagina.

Untitled



De achtergrond is gemaakt met acrylverf, glimmermist en stencils.
Een lintje erbij en stukjes tekst uit tijdschriften.

Untitled



Ik bleef maar aan mijn ouders denken zodra ik de hand zag. Hij staat voor een aantal dingen.
* De opgestoken hand die "Stop, ik wil dit niet" betekend.
* De hand die vast wil blijven houden aan wat ooit was.
* Loslaten.
* Koesteren.

Tegenstrijdig, maar dat zijn alle gevoelens die ik heb rondom mijn ouders.
Verdriet omdat ik mijn vader mis, blijdschap dat hij geen pijn meer heeft.
Blij omdat mijn moeder nog leeft, verdriet omdat ze zo hulpeloos is en in niets meer op mijn moeder lijkt.
Bang omdat ik het binnenkort alleen moet gaan doen, sterk vanwege een solide basis.

Untitled




Dappere ouders. 2 mensen die ontzettend ziek zijn (geweest), maar in hun ziekte krachtig bleven. Mensen die blijven (bleven) denken aan het welzijn van de mensen om hen heen. Voorbeelden.
Ik hou van ze.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten