zondag 4 oktober 2009

Goede voornemens

Die mogen toch ook in oktober gemaakt worden? Als ik moet wachten tot nieuwjaar komt er zeker niets van terecht, ik ken mezelf, van uitstel komt afstel :)
Ik wil gezonder leven, meer groente en fruit eten, stoppen met suiker in de koffie (en minder koffie), meer bewegen, het huis opruimen en opgeruimd + schoon houden en ook nog 5 tot 10 kilo afvallen. Als stok achter de deur wil ik op mijn blog gaan vertellen wat ik de komende week ga eten,wat ik heb gedaan aan het huishouden en of het bewegen gelukt is.

Hoe staat het ervoor vandaag:
Ik ben eindelijk in het bezit van een weegschaal en deze vertelde mij gisteren dat ik 67 KG weeg, bij 1m63 vind ik dat te zwaar. Mijn BMI zit net in het oranje, hoog tijd om daar iets aan te doen.
De week begon sloom, ik heb nog vakantie en zit absoluut nog in dat ritme. Heel veel wasgoed deze week en vandaag is alles in de machine geweest. Het beddengoed hangt nog te drogen, maar de rest is gestreken, opgevouwen en in de kast.
Vrijdag heb ik de schuur uitgemest. Het eerste ritje naar het grofvuil is gereden.
Alle kamers zijn redelijk opgeruimd. Hier nog wat structuur inbrengen en alles goed schoonmaken.
Over het bewegen ben ik wel tevreden. Zaterdag heb ik ongeveer 10 KM gewandeld en ik heb 2 avonden aan thuisfitness gedaan. En bij het opruimen van de schuur kwam ook nog wel wat spierkracht kijken :)

Komende week:
Weekmenu:
Maandag - potgroenten, aardappels en een stukje vlees.
Dinsdag - mosselen met stokbrood
Woensdag - rode kool met appeltjes, aardappeltjes uit de oven en een stukje vlees
Donderdag - brocoli, aardappeltjes en vis
Vrijdag - gevulde tomaten
Als tussendoortjes heb ik rijstwafels, ontbijtkoek en appels.

Beweging:
Fietsbanden plakken en op de fiets boodschappen doen.
3 keer per week thuisfitness (buikspieren trainen, dumbels en steps.)
Lopend naar het station.
Ik twijfel nog een beetje of ik weer zal gaan hardlopen. Om te beginnen ga ik dit maar eens downloaden.
En om het feest nog groter te maken ben ik lid geworden van een virtuele sportschool, ben benieuwd wat dat gaat brengen.

Huishouden:
Keukenkastjes schoonmaken.
Grofvuil deeltje 2 wegbrengen.
Alle kamers goed stofzuigen.

3 opmerkingen:

  1. Jeetje, jij bent goed bezig zeg! Echt super. Zet hem op!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Angenita,

    Aan je beweging zal het niet liggen! je doet genoeg!
    Maar als jij je ontbijtkoek, aardappels en rijstwafels laat staan, dan vliegt het eraf hoor!
    Gewoon wat minder koolhydraten eten en wat meer vet; Low carb eten......google maar eens!
    Zo ben ik nu al 14 kilo kwijt geraakt. Ik wil er nu ook nog 10 af hebben.

    groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Angenita

    Als ik zo lees dan moet je wel afvallen.
    Bij het lezen word je al moe.
    Maar ik geloof wel dat je het kan,je bent vol energie.
    Succes deze week en mooi weer gewenst.

    groetjes 2eJ (jan)

    BeantwoordenVerwijderen