maandag 12 juli 2010

Maaltijden planning

Maandag: Eerst werken en daarna thuis de weekendrommel opruimen. Daarom, als altijd, een makkelijke maaltijd op maandag. Gekookte aardappels, potje rode kool met appeltjes en een hamburger.

Dinsdag: De vleesloze dag. Ik gok dat het dinsdag nog steeds warm is. Met deze temperaturen heb ik toch minder zin in eten. Daarom trek ik een blik soep open met wat brood.

Woensdag: Gebakken kabeljauwfilet met witlof en mosterd

Donderdag: Ik moet veel meer verse groenten eten. Pfff ik heb er nu al geen zin in. Ik vind koken heel leuk, maar er zijn momenten dat ik de kant en klaar wel heel makkelijk vind. Oke, verse groenten dus. Ik haal wel een zakje schoongemaakte groenten. De brocolli met wortels vind ik erg lekker en dan een stukje vlees erbij en aardappeltjes of rijst.

Vrijdag: aardappels uit de oven met een karbonade. De karbonade word ingesmeerd met een mengsel van gebakken ui, knoflook en rode peper en gaat daarna zo'n 20 minuten de oven in op 180 tot 200 graden C.

Zaterdag: Dit klinkt wel lekker.
In de benodigde ingredienten hebben ze het over aubergine, als ik naar de foto kijk dan denk ik courgettes??? Of zou ik ze nu zelf door elkaar halen?

Zondag: Zo moeilijk om een week vooruit te denken. Ik weet niet eens wat we gaan doen die zondag en wat voor weer het word. Als het warm is en/of we gaan wat doen dan word het iets makkelijks, anders is uitgebreid koken ook wel weer leuk.

1 opmerking:

  1. Ik hou zelf erg van aubergine's dus ik werd nieuwsgierig naar de foto.
    Rechts op de foto (onder de uienring) dat zijn echt gebakken aubergineschijven hoor, dus geen courgettes, die vind ik trouwens ook erg lekker, maar ik ben sowieso een groentenmens.

    Groetjes van Jolande

    BeantwoordenVerwijderen